Fest og Film!

søndag 10. august 2014

I helgen hadde vi fest! Utflytningsfest, for å være mer presis. Nå er det ikke lenge igjen før min kjære og jeg skifter bo, så i den anldening så vi det passende å presse så mange som mulig inn i vårt lille kryp inn for en siste gang. Kvelden ble ekstremt vellykket! Det var god steming hele natten og vi savnet veldig få ansikter. Det var også lenge siden vi hadde sett noen av de næreste og kjæreste, og det gjorde selvsagt kvelden enda litt mer spesiell. Daniel kom tidlig og spiste med oss, før Jørgen og Joakim og Marthe kom litt senere, før resten av mengden kom ramlende inn utover kvelden. Outfit-post kommer litt senere, her er istedet litt bilder fra kvelden!


















Dagen etter, dvs i dag, hadde vi kino-date. Vi fikk en lat morgen, og Daniel og Leon, som overnattet, hjalp oss rydde før de dro avsted. Jeg hadde det meste igjen fra gårsdagens sminke, så med litt ny øyenskygge, oppfrisking av liner og nye vipper samt glitter, var jeg så god som ny og klar for kino. Vi møtte Joakim, Yvonne, Jørgen og Julia på Saga, kjøpte godteri og så Guardians of The Galaxy. Min mening under bildene.









Guardians of the galaxy var en film jeg var redd for å ikke like. Det virker som hele verden liker den for øyeblikket og at du blir lynsjet om du ikke er enig. Jeg håpet så veldig på å være enig, jeg håpet den skulle være alt den lovet og at det skulle være en skikkelig feelgood superhelt-film med mindre klisjeer og mer fokus på de tingene som gjør en film unik og intressant.
Desverre klarte jeg ikke like den, uansett hvor mye jeg prøvde. Jeg hatet den ikke, den hadde sin sjarm og ga meg en god latter nå og da; men det veide ikke opp for resten.
Filmen hadde en fullstendig unødvening og cringe-worthy intro som "tvang" oss til å føle sympati for en karakter vi ikke kjente til, den hadde kun tre settings gjennom hele filmen; overfølsom, action eller humor, gjerne hadde den en ekstrem brå overgang mellom to i tillegg, som føltes forhastet og mange ganger gjorde at filmen tråkket på sine egne øyeblikk; Først tok den oss igjennom en unødvendig touchy-feely scene, for så å gjøre narr av den et halvt minutt senere. Dette skjedde SÅ mange ganger. Men hvorfor ta oss igjennom disse unødvendige scenene hvis dere skal skyte de ned kort tid etterpå? Hvis det er humor de går for, hvorfor ikke droppe det sappy og ta en annen approach. Eller hvis det er det som skal til for å få inn en punchline, er ikke det tegn på at det trengs bedre spøker? Utover det var det mye som brøt med hvordan de bygget opp karakterene, som i at karakterene gjorde eller sa ting vi allerede hadde lært var ekstremt "out of character", karakterer bygget opp KUN for å fungere som "tear-jerkers", de brukte for lang tid på å etablere en antagonist vi likevel fikk vite ekstremt lite om (som forsåvidt kunne hatt tilnavnet Mr. Evil, fordi han var ikke stort mer). Jeg synes også det er veldig problematisk når en film kjører "vi vet ikke, fordi de vet ikke"-retningen i en arc. For når man ikke vet, er det også veldig vanskelig å bli investert. Det, pluss mye veldig forutsigbart og klisjè-fylt, gjorde at filmen omtrent kun fungerte som et driv for et par punchlines. Og ja, spøkene var veldig morsomme. Jeg lo masse! Men det var veldig vanskelig å ta noe seriøst når det var umulig å vite hvilken stemning de gikk for. Filmen hadde, etter min mening, vært veldig, veldig mye bedre om de hadde droppet tearjerkers, daddy-issues og forced love-interests og fokusert på humoren. En quirky, tongue-in-cheek superhelt film som ikke tok seg selv halvparten så seriøst som denne gjorde hadde vært veldig velkomment! Og vennligst ikke lynsj meg. Eller ta det personlig. Det er bare en persons mening



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger