Om sykdom og visning.. sånn ca

tirsdag 16. september 2014

I det siste har det plutselig blitt dårlig med blogging. Kanskje det er et godt tegn; jeg gjør mer men blogger mindre. Men likevel er det koselig å ha med kameraet nå og da, når det skjer fine ting å ta bilder av.
I det siste har det skjedd så veldig mye. Jeg begynner føle jeg er på plass i nytt hjem, og jeg føler også jeg er tilbake der jeg var energimessig. I en periode var det vanskelig å skjønne når det fysiske gikk over til å være psykisk. Det har vært et tungt og energitappende år, og det påvirket utmattelsesheten og immunforsvaret drastisk. Nå som mye er ryddet opp i merker jeg allerede en enorm forandring; Immunforsvaret er fortsatt lavt, jeg får fortsatt dager hvor jeg må ligge i stillhet i mørket, hjertebank og muskelsmerter og utmattelse er aldri langt unna, men den tunge, dype, håpløse mangelen på stamina er vekk. Når jeg blir slått ut tar det ikke lang tid før jeg kommer meg igjen, forrige totale "ME-dag" varte ikke engang i en hel dag. Så jeg føler jeg sykdomsmessig er tilbake der jeg var når jeg først ble syk, og alt ekstra endelig er vekk. Noe som er veldig fint siden jeg skal studere. Må også nevne at jeg har havnet i et veldig fint, positivt og inkluderende kollektiv!

En annen ting som er ny er Oktober. Nå er rottefamilien min litt vel stor, men jeg har en stund tenkt at de tunge, late gamlingene mine har godt av litt yngre, nytt blod. Jeg skulle egentlig bare kjøpe bunnstrø til min nåværende flokk, når butikken jeg var i tilfeldigvis hadde fått inn tre svarte søstre. Så ble en av de med meg hjem. Introduseringen til flokken gikk overraskende lett, hvis noen var det den lille som yppet, men så fort alt av tidligere lukt fra bur og ting ble vekk, var de gode venner. Og det er jo kos.




Siden jeg bare skal bo her frem til første desember, har jeg allerede begynt å se mulighetene jeg har for bolig. Spesielt enebolig, det er på toppen av ønskeliste, ettersom jeg føler jeg mangler en helt uavhengig, selvstendig periode, i mitt eget hjem. Planen var at jeg skulle på visning i dag i en etroms i Nydalen, men en time før fikk jeg beskjed om at utleieren manglet nøkkel, og at vi måtte utsette det. Typisk.
I alle fall dro jeg på besøk til Silje på Godlia. Hun bor i et koselig hus med en vennegjeng, de har hage og alt. Vi drakk kjempegod kanel-te, så på TLC på tv og jeg ble invitert med på sverige-tur til fredag, som er veldig greit siden det er fest på lørdag. Det var veldig koselig!






Etterpå dro jeg innom sentrum for å kjøpe noen krukker og mer leire, og for å hente merkelappene som jeg har fremkalt til å henge på krukkene med halloween-tema; I det siste har jeg laget ferdig en del krydder-krukker, og de er lagt ut til salgs online, men jeg tenker hovedsakelig selge en helg i gamlebyen, fredrikstad. Håndarbeid er det alltid mye lettere å selge "live", men siden jeg ikke finner særlig med frimarkeder her i hovedstaden, får det bli å ta en tur dit. Det blir da sannsynligvis andre helgen i oktober.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger