Utforsking av nytt nabolag og november-planer

tirsdag 2. september 2014

I dag la jeg merke til at løvene utenfor vinduet har begynt å skifte farge. Jeg er nemlig så heldig å ha både et tre og en vegg med slyngplanter som utsikt, det er utrolig koselig. Inspirert av de fine høstfargene valgte jeg en makeup-look med litt farger i dag. Gull og gul-tonene er fra en gull-palett fra MUA, oransje-fargen er fra en palett fra Sleek.


Så kom Marthe en tur; Hun drar tilbake til Budapest i kveld, så selv om jeg var veldig sliten måtte jeg jo få et siste besøk! Hun hadde med et kjempefint teppe med alle regnbuens farger på som livet opp rommet mitt masse! Vi vandret en tur og utforsket mitt nye nabolag, tok litt bilder av våre fine outfits, fant en cafè og kjøpte iste og iskaffe- ingen av delene var noe gode. Vi så mange fine høst-tegn, og alle rundt oss var så vennlige og fine- de smilte og hilste og snakket. Frogner virket som et veldig fint strøk å bo i de neste månedene. Også fant vi en enslig sko. Så tok vi med makroner fra en fin liten butikk hjem, og brukte siste stunden til skravling.


Outfit
Playsuit- BikBok // Jakke/Jacket- Brukt/Thrifted // Sko/Shoes- DinSko





Vi planla hva vi skal gjøre i November- da kommer jeg en tur på besøk til budapest! Jeg har aldri flydd til utlandet alene før, og ikke flydd alene generelt siden jeg dro til Tromsø i 2009. Så jeg gleder meg. Og gruer meg, siden jeg er sikker på jeg kommer til å glemme noe eller kludre til noe. Men det går sikkert fint!
Vi planla å gå på kattecafe, og en klesbutikk med små størrelser som virker veldig fin, og å tegne, og å neste gang ta en helgetur til Transylvania mens jeg er der. En annen ting jeg skal gjøre mens jeg er der er å ta tattovering. Marthe tipset meg om at det er stor prisforskjell på sånt her i Norge og i Ungaren- og det var det virkelig, innså jeg etter å ha sendt en mail og forhørt meg om en ca. pris på det jeg er intressert i. Så 17 November har en hyggelig tattovør hele dagen sin til meg om mine planer!
Det passer fint at jeg nettopp har gått til innkjøp av nytt materiale til litt diverse ting jeg skal legge ut for salg innen oktober- så er det ihvertfall ikke noe problem med penger.
Nå merker jeg slitenheten endelig innhenter meg, så siste del av dagen blir tilbragt i sengen med rotteselskap



1 kommentar:

  1. Kjempefin sminke og nydelig hår :D Håper du koser deg i Budapest når du drar dit :D

    SvarSlett

 

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger