Blåsøndag

søndag 12. oktober 2014

Neglene mine har begynt å knekke. Jeg antar det er fordi det er kaldere og tørrere i luften, for jeg mangler ikke b-vitamin til min viten. De er tørre og får sprekker og de lengdene jeg hadde spart opp er long gone.
Heldigvis finnes løsnegler. Det passet meg fint i dag hvor jeg følte for å matche negler til outfitet.
I dag skulle jeg nemlig på Blå og selge samlingen jeg hadde bygget opp av krukker, art prints og annet. Temaet på salget var halloween så jeg gikk for et halloween-tema selv- oransje negler og lepper og svarte, sotede øyne.
Jeg våknet en time senere enn jeg skulle men tidsmessig gikk det likevel fint. Frederik og mamma var snille og kom kjørende for å hjelpe til med frakt. Det var for mye som kunne knuses, oppskrapes eller dette av til at det var gunstig å bære for hånd.
Jeg var på plass på standen min kl 12 og smilte ivrig og tvinnet tomler.

Desverre gikk ikke salget særlig bra. Det var tydelig med en gang at folket på blå ikke var riktig publikum for temaet på salget mitt. Folk smilte og kikket nysgjerrig, og mumlet noe om "halloween ja, se der," og gikk videre. På toppen av det var det generelt dårlig oppmøte på grunn av kjipt vær. Det eneste jeg ble rik på var komplimenter, som er koselig nok, men det betaler ikke for maten.
Heldigvis gjorde mamma det, og kjøpte en pai fra naboboden til meg før de dro, med bønner og brokkoli og salat og rødbetsaus. Den var kjempegod<3

Timene gikk uten noe tegn til endring. En dame fra naboboden kjøpte et art print og en fransk jente kjøpte en av kanel-krukkene.
Etterhvert kom et velkjent ansikt med grevling-hår innom som jeg ikke ser så ofte lenger! Dvs Christian. Han satt med meg i boden en stund og kjøpte to glassflasker han sverget ikke var ut av pity (noe jeg forsåvidt tror på siden han har "bestilt" de før). Litt over 4 fant jeg ut at det ikke var vits å sitte ut tiden, og siden jeg måtte få med meg alt hjem var det veldig beleilig å dra mens christian var der, så vi pakket sammen tingene mine og stakk for å finne noe mat. Vi gikk forbi en pølsebod jeg har villet dra innom ved Anker-området, som jeg mente var hipt, og christian mente var brunt. Ihvertfall var ikke veggispølsa jeg bestilte noe særlig god, men det var hygglig med skravling før jeg vendte hjem



Det var skuffede å ikke få solgt noe særlig selvsagt, men på en annen side er jeg bare stolt av å gjøre det. Det var gøy å gjøre en jobb, med et formål, og komme meg ut av comfort-zonen. For det er ikke ofte jeg tør å displaye noe av mitt eget og kreve penger for det. Så det var da noe, og jeg føler ikke noe stort tap!
Nå er jeg kjempesliten ihvertfall, og skal nyte siste rester av kvelden med popkorn og første episode av American Horror Story; Freak show. Håper alle har hatt en fin helg!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger